FANDOM

Kirjo (suku)

Kirjon suku Aurinkomaalainen alamaissuku. Sen nimen alkuperä tulee Kirjo-nimisestä kaupungista, joka on entinen Aurinkomaan pääkaupunki. Suvun itsensä alkuperän voi juontaa Mustasuolle, josta nykyinen kirjon suvun edeltäjät pakenivat Aurinkomaahan. Kirjon suku on yleisesti alamaissuku, joskin suvun jäsenet ovat ajoittain ansainneet Aatelis-arvon. Kun suvun jäsen aateloidaan, on yleistä että jäsen on muotoillut sukunimensä "Von Kirjo" -muotoon. Alhaisaatelistoa, tai korotettuna alamaisarvolla palkittu Kirjo yleisesti kutsuu itseään van-partikkelilla, eli "Van Kirjo" -muodolla.

Vaakuna

Kirjon suku

Kirjon suvun vaakuna, eli "Kirjonsilmä" on valkoisella taustalla tummanpunainen timantti, musta ympyrä ja sen läpi kulkevalla punaisella viivalla koristeltu lippu. Suvun vaakunan synnystä ei ole tarkkaa tietoa, mutta sen alkuperä saattaa löytyä jo ajasta ennen suurta sotaa.

Suvun jäsenet

Eki Van Kirjo (entinen Eki Kirjo, Eki von Kirjo)

Suvun pääsijainen tutkija, ja kenties sen tunnetuin jäsen on Eki Kirjo. Hän aloitti Aurinkomaa-historiansa Irtolaisena, vanhempiensa jättäessä hänet kaduille. Hän nousi pian Virtainmaan suutariksi, jona hän työskenteli suuren osan nuoruudestaan.

Eki on ollut historiallisesti toiminut lain molemmilla puolilla, välillä oikeuslaitoksen leivissä, välillä varkaana. Tämä kulminoitui Kesäkuun konfliktissa (2018) kun Eki nousi kapinaan keskushallintoa vastaan yhtenä vallankumouksen johtajista.

Vallankumouksen jälkeen Eki nostettiin Oikeuskansleriksi. Lyhyen oikeuskansleriuransa jälkeen Eki katosi Aurinkomaasta, ja palasi sen yhteiskuntaan vasta rantautuessaan Nieraan.

Nierassa hän siirtyi työskentelemään muutaman viikon Renkinä, jonka jälkeen Jaarli Termesh palkkasi hänet Aurinkomaan Hovinarriksi.

Konstantin "Keksistinen" Kirjo

Keksistinen on Ekin puoliveli. Hänet lisättiin Kirjo-sukuun Nieran aikaan.

Tomatti Raureif-Kirjo

Tomatti on Kurppiksen poika, ja hänet lisättiin sukuun Nieran aikaan hieman Keksistisen jälkeen, kun sukusuhde selvisi Ekille.

Kurppis

Kurppis on Ekin serkku, ja Kolokurppiksen veli.

Kolokurppis

Kolokurppis on Kurppiksen veli, ja Ekin serkku.