FANDOM

Fadass Irion

Fadass

Fadass Irion (tunettu myös nimillä Fadass69, Fäd, Fädsykkä, Fädzy..) oli Aurinkomaassa elänyt hahmo. Hänet tunnettiin historiastaan rakennusvirastolla sekä paikallis- ja keskushallinnossa. Hän oli jopa Aurinkomaan valtias 28.6.-26.8.2018 välisen ajan. Hänet tunnettiin myös erittäin varakkaana lampaana. Hän saapui Aurinkomaahan 2017 kesäkuun alussa. Fadass kuoli Roihussa 9.9.2018 teloituksessa.

Historia

--------------

Uran alku, kaiken alku

Fadass aloitti uran rakennusvirastolla miltei heti kun saapui Aurinkomaahan. Hän oli mm. rakentamassa Oikeustaloa Roihussa. Ei mennyt kauaa, kun hänet ylennettiin rakennusmestariksi ja hän siirtyin Kuuraan. Tänä ainakana hän rakensi aktiivisesti Hallaa ja tienasi omaisuutta tällä työllä. Hän myös tänä aikana tapasi myöhemmän vaimonsa Meleen. He menivät naimisiin 16.10. Termeshin vihkimänä Kuuran linnassa.

Korkeat virat

Myöhemmin kun Kakkischumonin erottua maaherran asemastaan, Gremos kysyi Fadassia ryhtymään maaherraksi. Hän suostui. Siitä hetkestä eteenpäin Fadass oli aatelinen. Tällöin hän myös tutuistui paremmin muihin Triumviraatin jäseniin Termeshiin ja Tasssuun, sekä muihin aatelisiin. Hän teki aktiivisesti töitä, mutta ennen pitkää kyllästyi rakenteluun ja alkoi pyörittämään MaraHookin kanssa Ääriniityn tilaa. Tästä ei Gremos, taikka muutkaan aateliset niin pitäneet ja lopulta Fadass69 erosi, koska koki, että ei ole enää kykenevä kyseiseen tehtävään.

Tämän jälkeen Gremos kuitenkin kysyi Fadassiltä, että kiinnostaisiko häntä ryhtyä lääninherraksi Piraattilahdella. Hän suostui tähänkin.

Valtakausi

Myöhemmin Fadass johti vallankaappausta, joka alkoi 13. kesäkuuta. Tästä syntynyt konflikti tunnetaan nimellä Kesäkuun konflikti. Vallankaappaus lopulta onnistui ja Fadassista tuli valtias.

Fadassin valtakausi kesti noin kaksi kuukautta, kunnes uusi vallankaappaus tapahtui 26. elokuuta ja Fadassin valta kaatui. Hän vietti seuraavat n. kaksi viikkoa sellissä, kunnes oli hänen oikeudenkäyntinsä. Fadass tuomittiin kuolemaan teloituksella. 9. Syyskuuta Fadass teloitettiin rikoksistaan Aurinkomaata kohtaan Termeshin toimesta.